
Finalul ultimului sezon din Formula 1 a fost spectaculos, cu trei piloți rămași în cursă înaintea etapei din Abu Dhabi. Lando Norris a devenit campion mondial, dar va putea el să își apere titlul mondial? Max Verstappen și Oscar Piastri au o revanșă de luat, iar surprize pot apărea oricând. Nu mai este, însă, prea mult până când începe noul sezon de Formula 1 2026 și vom începe să avem răspunsuri la întrebări cheie.
Testele pentru noul sezon din Formula 1 vor începe între 26 și 30 ianuarie, la Barcelona. Apoi, vor urma două noi teste, între 11 și 23 februarie, la Bahrain. Iar dacă te întrebi când începe noul sezon de Formula 1 2026, răspunsul este ușor previzibil: în prima săptămână din martie, ca până acum. Mai exact, startul se va da în Australia, în weekend-ul 6-8 martie.
O schimbare importantă în calendar este aceea că Marele Premiu al Spaniei va avea loc pe noul circuit stradal din Madrid. În schimb, la Barcelona va rămâne o cursă cu denumirea Barcelona-Catalunya Grand Prix.
Calendarul Campionatului Mondial de Formula 1 din 2026
- 6-8 martie: Marele Premiu al Australiei (Melbourne)
- 13-15 martie: Marele Premiu al Chinei (Shanghai)
- 27-29 martie: Marele Premiu al Japoniei (Suzuka)
- 10-12 aprilie: Marele Premiu al Bahrainului (Sakhir)
- 17-19 aprilie: Marele Premiu al Arabiei Saudite (Jeddah)
- 1-3 mai: Marele Premiu de la Miami (Statelor Unite)
- 22-24 mai: Marele Premiu al Canadei (Montreal)
- 5-7 iunie: Marele Premiu al Principatului Monaco (Monte Carlo)
- 12-14 iunie: Marele Premiu al Spaniei (Barcelona)
- 26-28 iunie: Marele Premiu al Austriei (Spielberg)
- 3-5 iulie: Marele Premiu al Marii Britanii (Silverstone)
- 17-19 iulie: Marele Premiu al Belgiei (Spa-Francorchamps)
- 24-26 august: Marele Premiu al Ungariei (Budapesta)
- 21-23 august: Marele Premiu al Olșiei (Zșivoort)
- 4-6 septembrie: Marele Premiu al Italiei (Monza)
- 11-13 septembrie: Marele Premiu de la Madrid (Spania)
- 25-27 septembrie: Marele Premiu al Azerbaidjanului (Baku)
- 9-11 octombrie: Marele Premiu de la Singapore
- 23-25 octombrie: Marele Premiu al Statelor Unite (Austin)
- 30 octombrie-1 noiembrie: Marele Premiu al Mexicului (Ciudad de Mexico)
- 6-8 noiembrie: Marele Premiu al Braziliei (Sao Paulo)
- 19-21 noiembrie: Marele Premiu de la Las Vegas (SUA)
- 27-29 noiembrie: Marele Premiu al Qatarului (Losail)
- 4-6 decembrie: Marele Premiu de la Abu Dhabi (Yas Marina)
Schimbări de echipe și de piloți
Pentru prima dată în ultimul deceniu, în noul sezon de Formula 1 vor concura 11 echipe, după ce cei de la Cadillac au decis să se implice. De asemenea, Audi va apărea pe grilă după ce a preluat echipa Sauber. Cei de la Cadillac vor utiliza motoare Ferrari pentru început, iar cei de la Audi vor avea propriile motoare. Ford va reveni în Formula 1 și va avea o colaborare cu Red Bull Powertrains pentru a dezvolta motoarele.

Primul pariu fără risc până la 500 RON
Ca piloți, Sergio Perez și Valtteri Bottas vor concura pentru Cadillac. Isack Hadjar se va muta de la Racing Bulls la Red Bull Racing, în locul lui Yuki Tsunoda. Momentan acestea sunt singurele schimbări confirmate.

Lista piloților din Formula 1 2026
- McLaren: Lando Norris și Oscar Piastri
- Mercedes: George Russell și Kimi Antonelli
- Red Bull: Max Verstappen și Isack Hadjar
- Ferrari: Charles Leclerc și Lewis Hamilton
- Williams: Carlos Sainz și Alex Albon
- Racing Bulls: Liam Lawson și Arvid Lindblad
- Aston Martin: Fernșio Alonso și Lance Stroll
- Haas: Esteban Ocon și Oliver Bearman
- Audi: Nico Hulkenberg și Gabriel Bortoleto
- Alpine: Pierre Gasly și Franco Colapinto
- Cadillac: Sergio Perez și Valtteri Bottas
Cote pariuri pentru noul sezon Formula 1 din 2026
Lupta se anunță foarte interesantă, iar agenția de pariuri online Betano a introdus deja în ofertă cotele antepost pentru sezonul 2026 din Formula 1. Rămâne de văzut dacă Lando Norris va gestiona presiunea și își va apăra titlul mondial. Ori dacă Max Verstappen va reuși să confirme forma bună din ultimele luni. Dacă ne raportăm la ultima jumătate a sezonului, Verstappen a arătat că poate fi oricând un pretendent pentru câștigarea titlului mondial și puțin a lipsit să îl depășească pe Norris.
În același timp, Piastri a avut un start mai bun de sezon, dar greșelile pe care le-a comis l-au adus într-o situație neplăcută după el. Rivalitatea va fi acerba în 2026, iar Verstappen și Piastri au discutat despre acest subiect imediat după terminarea Marelui Premiu din Abu Dhabi. „Îl învingem la anul”, i-a spus Verstappen lui Piastri despre Lando Norris, imediat după terminarea cursei.
Cert este că și cotele la pariuri pentru Formula 1 2026 îl indică pe Max Verstappen drept favorit la câștigarea titlului. El este urmat de Lando Norris, Oscar Piastri și Kimi Antonelli. Iată cum arată cotele:
- Max Verstappen – 3.50
- Lando Norris – 3.75
- George Russell – 4.75
- Oscar Piastri – 5.00
- Kimi Antonelli – 12.00
Schimbări tehnice majore începând cu noul sezon

Noul sezon din Formula 1 ne va oferi și schimbări tehnice majore, menite să aducă un plus de spectacol, dar și siguranță pe circuit. Astfel, podeaua mașinilor va fi simplificată, iar în locul efectului de sol performanța va fi mărită prin utilizarea unei aerodinamici active sofisticate. Se renunță la DRS, iar în momentul în care se află la mai puțin de o secundă în spatele unui rival, pilotul va avea un plus de putere din baterie, ca să depășească mai ușor. În același timp, mai sunt două schimbări:
- modul X (modul de linie dreaptă) – va reduce la minim rezistența la înaintare pe liniile drepte
- modul Z (modul de viraj) – va genera mai multă apăsare aerodinamică, iar piloții vor aborda virajele cu viteză mai mare
Din 2026 se va renunța la motoarele V6 de 1600 CMC utilizate încă din 2014. Locul lor va fi luat de unități de propulsie hibride care vor obține 50% din putere de la un motor cu ardere internă și restul de la o baterie. Combustibilii folosiți vor fi 100% sustenabili. Echipele încearcă acum să găsească soluțiile potrivite pentru a scoate performanțe maxime din noul motor.
Tot din sezonul următor, mașinile vor fi mai ușoare. Greutatea va scădea până la un minim de 768 kg, cu aproximativ 30 de kg. S-a ajuns la această diferență din subțierea șasiului de la 2.000 mm la 1.900 mm și prin scurtarea mașinilor de la 3.600 mm la 3.400 mm. Practic, monoposturile vor deveni mai agile și mai manevrabile. Lățimea anvelopelor va scădea și ea din 2026, la fel și diametrul.
URMĂREȘTE-NE PE

