
Parteneriatul dintre Heineken și Champions League – unul de tradiție în cea mai importantă competiție de pe Bătrânul Continent – poate lua sfârșit. Conform ultimelor informații, cel mai important producător de bere de pe mapamond – Anheused Busch InBev (AB InBev) se află în discuții pentru a înlocui brandul Heineken.
Este vorba strict despre competiția masculină de UEFA Champions League. Heineken – care se situează pe locul 2 în topul producătorilor de bere din lume – a devenit sponsorul Champions League în 1994, promovând Amstel până în 2005. De atunci însă, celebrul produs Heineken a devenit practic emblema competiției.
Momentan mai sunt încă 2 ani din contractul destul de mare semnat cu oficialii UEFA, ce se ridică la următoarele cifre (pentur un an):
- 💶 120 de milioane de euro
- 💷 105 milioane de lire sterline
- 💵 139 milioane de dolari
Parteneriatul dintre Heineken și Champions League poate fi urmat de un altul, cu o companie din același domeniu
AB InBev se pare că a oferit nu mai puțin de 200 de milioane de euro pe an, pentru ca cei de la UEFA să semneze un contract pe 6 ani. Înțelegerea ar urma să înceapă în 2027, atunci când cea actuală – cu Heineken – se încheie. Este evident de ce oficialii competiției iau în serios noul parteneriat, deoarece le poate aduce o creștere cu 66% a veniturilor.
Recent, UEFA a decis să meragă pe mâna celor de la Relevent Football Partners în ceea ce privește contractul de marketing pentru competiții, o decizie ce a încheiat o colaborare de peste 3 decenii cu TEAM Marketing (din Elveția). Mai exact, din 1992 lucrau oficialii competițiilor cu compania elvețiană.
AB InBev produce a lansat de-a lungul timpului o serie de produse ce au devenit cunoscute pe întreg mapamondul, cele mai importante fiind:
- 🍺 Budweiser
- 🍺 Corona
- 🍺 Stella Artois
Compania a colaborat activ cu FIFA din 1986, cu o miză pauză la Campionatul Mondial de Fotbal din 2022, acolo unde oficialii din Qatar au interzis comercializarea băuturilor alcoolice. În ceea ce privește competiția de anul viitor, nu vor fi probleme. Cupa Mondială din 2026 va avea loc în America de Nord, acolo unde în acest an a avut loc și Campionatul Mondial al Cluburilor. Budweiser și Michelob au fost berile oficiale ale competiției din Statele Unite.
Budweiser este un brand cu implicații destul de mari în lumea fotbalului, fiind și berea oficială din Premier League, între 2019 și 2024 – atunci când pe fir a intrat Guinness.
Relevent Football Partners este o companie cu sediul în Londra, fiind o filială a agenției sportive Relevent – înființată de către proprietarul clubului Miami Dolphins, Stehpen Ross. Ascensiunea a fost una fulminantă, imediat după lansarea din 2022. Aceasta este și principala agenție de marking din Bundesliga sau LaLiga.
URMĂREȘTE-NE PE

 
 
 



 
 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
									 
									 
									 
									 
									 
									 
									 
									 
									 
									 
									 
									 
									 
									 Decizia ONJN nr.860/28.04.2016, Licenta: L2160797Y000396
 Decizia ONJN nr.860/28.04.2016, Licenta: L2160797Y000396 Accesul interzis persoanelor sub 18 ani
 Accesul interzis persoanelor sub 18 ani