
Se tot vorbește în spațiul public despre faptul că statul român impozitează munca cu 42% din salariul brut și câștigurile până în 10.000 de lei obținute din jocuri de noroc cu doar 3%.
Este destul de adevărat, iar la prima vedere pare chiar revoltător, mai ales pentru cei nefamiliarizați cu domeniul jocurilor de noroc. Conform rapoartelor, acest domeniu este unul dintre cele mai bine fiscalizate începând cu 2015, an în care a avut loc reglementarea oficială a pieței de gambling în țara noastră.
Dacă ai însă răbdare să studiezi puțin contextul, vei vedea că situația este cu totul alta.
Este complet greșit să compari taxarea câștigurilor obținute din jocuri de noroc cu taxarea salariilor
Pe lângă alte aspecte pe care le vom prezenta mai jos, primul dintre ele este cel aferent sintagmei „pe termen lung”.
După cum orice cunoscător al industriei de gambling poate confirma, majoritatea covârșitoare a jucătorilor de noroc pierd pe termen lung, indiferent că vorbim despre pariuri sportive, jocuri de casino, loterii, bingo sau alte jocuri de noroc. De menționat că pokerul reprezintă o categorie aparte, cu nume precum Daniel Negreanu, Phill Hellmuth sau alți jucători legendari, care au făcut averi jucând poker la cel mai înalt nivel de zeci de ani.
Sigur, sunt zile în care câștigi la pariuri sau casino sume mai mici sau mai mari, chiar și atunci când efectuezi o depunere minimă sau beneficiezi de un bonus fără depunere.
Exemplu:
- Să spunem că depui 50 de lei (suma depusă cel mai frecvent în mediul online).
- Ești taxat deja cu 2% din suma depusă conform taxei de „viciu” stabilită prin OUG 114/2018.
- Câștigi 1.000 de lei și retragi. Ți se oprește 3% din suma retrasă.
Întrebarea care se pune: de câte ori ai noroc să dai o retragere după o sesiune de joc? O dată la 5 depuneri, la 10 depuneri? Mai des? Mai rar? Fără doar și poate, nu există o regulă generală, iar Casa este cea care câștigă pe termen lung. Așa stând lucrurile, oare care este modul optim de a privi impozitarea câștigurilor obținute din jocuri de noroc, atâta vreme cât mai toți pariorii și jucătorii de casino sunt pe minus?
Care câștiguri le impozitezi? Ale cui? Cum este oare corect să impozitezi un jucător care retrage 1.000 de lei, în condițiile în care contul său este pe minus 2.000 de lei de la începutul anului, să spunem?
FEDBET a făcut precizări mai puțin cunoscute în spațiul public

Într-un articol amplu publicat în profit.ro, reprezentanții Federației Organizatorilor de Jocuri de Noroc au punctat câteva elemente esențiale în această speță. Iată câteva aspecte mai puțin cunoscute:
„Conform unei Directive Europene aplicate în toate statele membre, a Codului Fiscal și a legislației specifice, activitățile de jocuri de noroc sunt exceptate de la mecanismul convențional al TVA fiindcă acesta este inaplicabil în acest domeniu, fiind înlocuit cu un mecanism alternativ – taxa de autorizare (fără dreptul de a putea fi recuperată ulterior). Fiind alternative, cele două mecanisme nu pot fi aplicate simultan.
În plus, mecanismul alternativ aplicabil jocurilor de noroc este într-un cuantum mai mare decât TVA, respectiv 21%. În realitate, discrepanța dintre TVA și taxa de autorizare este chiar mai mare având în vedere că, prin deducere, în practică, cuantumul TVA suportat de operatorii economici comuni din orice alt domeniu este de cel mult 14-15% din venitul realizat, pe când taxa de autorizare, fiind stabilită în funcție de cifra de afaceri a organizatorilor de jocuri de noroc și neputând fi dedusă, în practică, reprezintă cel puțin 25-26% din venitul acestora.
În domeniul jocurile de noroc, jucătorul nu plătește la începutul jocului prețul unui serviciu, ci plasează o miză pentru o șansă de câștig. Valoarea exactă a serviciului nu poate fi stabilită la momentul plasării mizei, întrucât nu se știe din start dacă și cât va câștiga.
Mai mult, premiile fiind distribuite în mod aleatoriu, organizatorul de jocuri de noroc își poate determina venitul abia după ce distribuie toate premiile cuvenite participanților la finalul lunii. Din acest motiv, nu se poate aplica TVA individual pentru fiecare jucător (consumator final), cum se întâmplă în alte domenii.
În plus, organizatorii nu pot recupera TVA-ul din cheltuielile pe care le au, la fel ca oricare alt operator economic, ceea ce înseamnă o povară fiscală mai mare decât în alte industrii”, se arată în articolul FEDBET.
Tot în acest articol, este subliniat faptul că există o falsă impresie că jocurile de noroc pot fi considerate, indiferent în ce măsură, o sursă de venit, ceea ce este total greșit. Jocurile de noroc cu mize reale sunt o formă de divertisment în care câștigurile nu pot fi sub nicio formă garantate, așa cum este un salariu, de pildă.
Ce efecte ar putea avea supraimpozitarea jocurilor de noroc?
Deși ar avea ca obiectiv principal creșterea veniturilor la bugetul de stat, supraimpozitarea jocurilor de noroc ar putea avea mai degrabă următoarele efecte negative (așa cum s-a întâmplat în alte țări care au încercat să crească impozitele peste limite):
- Migrarea multor jucători către platforme de jocuri de noroc nelicențiate ONJN, ceea ce ar însemna creșterea pieței negre, precum și riscuri mai mari pentru jucători. Rezultatul ar fi fix invers față de obiectivul urmărit și anume SCĂDEREA VENITURILOR BUGETARE COLECTATE DIN INDUSTRIA DE GAMBLING
- Locuri de muncă pierdute. În 2023, Money.ro raporta un număr de peste 45.000 de persoane care lucrau pentru operatorii de pariuri sportive și cazinouri (online/offline) în România. Astfel, supraimpozitarea operatorilor licențiați ONJN ar putea avea ca efect scăderea numărului de angajați din domeniu.
- Mai mult decât atât, profituri mai mici pentru operatorii licențiați ar putea însemna pe cale de consecință investiții reduse în tehnologii, inovații sau măsuri de protecție a jucătorilor.
Pe lângă toate aceste aspecte, să nu uităm de turismul nișat pe zona de casino. Dacă mergi în oricare din cazinourile mari din România, sunt șanse destul de mari să întâlnești la mese și turiști străini, de regulă din țări precum Emiratele Arabe Unite, Qatar, Israel, Turcia, China și altele, în care există diverse restricții cu privire la jocurile de noroc.
Ca atare, pe lângă sumele cheltuite în cazinouri, se adaugă și cele pe care turiștii străini le cheltuie în România pentru cazare, mâncare, transport și alte facilități.
Odeta Nestor, președinte AOJND (Asociația Organizatorilor de Jocuri de Noroc la Distanță), trage, la rândul său, un semnal de alarmă:
„Taxarea suplimentară a industriei jocurilor de noroc nu va face decât să împingă un număr tot mai mare de jucători către operatorii neautorizați, lipsindu-i de orice formă de protecție legală și socială și generând un risc semnificativ de proliferare a fenomenelor asociate dependenței de jocuri de noroc, fraudei și altor activități ilegale conexe”
Cum se impozitează jocurile de noroc în 2025 în România?
- Taxa de 3% per retragere este valabilă doar pentru câștiguri de până la 10.000 de lei inclusiv
- Pentru câștigurile cuprinse între 10.000 de lei și 66.750 lei, impozitul este de 300 lei + 20% pentru ceea ce depășește suma de 10.000 lei
- În cele din urmă, pentru câștigurile de peste 66.750 de lei, se plătește un impozit de 11.650 lei + 40% pentru ceea ce depășește suma de 66.750 de lei.

Un lucru este cât se poate de clar: Un impozit general de 20% – ar fi cea mai dură taxare din UE. Chiar și în prezent, pragul maxim de impozitare, care ajunge la 40% pentru câștiguri mai mari de 66.750 lei, reprezintă cea mai dură variantă din Europa.
Cum sunt impozitate jocurile de noroc în alte țări?

Pentru a stabili care este varianta optimă privind impozitarea jocurilor de noroc, în mod sigur nu ar fi rău să vedem cum stau lucrurile în Europa sau alte părți ale lumii civilizate.
Pentru început, să spunem că 10 state europene, începând cu Franța și Germania și continuând cu Austria, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Estonia, Ungaria, Irlanda și Slovacia NU IMPOZITEAZĂ DELOC câștigurile din jocuri de noroc. În timp ce altele aplică impozite doar câștigurilor obținute la loterii.
Abordarea țărilor enumerate mai sus este bazată pe Regulamentul UE 549/2013, obligatoriu pentru statele europene.
Cum sunt impozitate jocurile de noroc în Franța?
Jucătorii nu plătesc impozit pe câștiguri, cu excepția jucătorilor profesioniști (de exemplu, cei care joacă poker) care pot fi impozitați ca PFA. Pe de altă parte, operatorii plătesc taxe consistente. Pentru pariuri sportive online, operatorii sunt impozitați cu 7,5% din GGR (Gross Gaming Revenue – venitul brut din jocuri), în timp ce pokerul online și pariurile pe curse de cai sunt impozitate cu 13,7%.
Cum sunt impozitate jocurile de noroc în Germania?
Nici în Germania jucătorii nu plătesc impozit pe câștiguri, însă toate pariurile sportive plasate sunt impozitate cu 5.3% din miză. Taxa se aplică atât pariurilor sportive efectuate online, cât și celor din sălile de joc offline.
Cum sunt impozitate jocurile de noroc în Marea Britanie?
Nici în UK jucătorii nu plătesc impozit pe câștiguri. Nu contează cât de mult câștigi, premiile nu sunt impozitate. Acest lucru este valabil din 2001, anul în care Gordon Brown a eliminat impozitul pe câștiguri din jocurile de noroc și a transferat responsabilitatea fiscală asupra organizatorilor, în locul jucătorilor individuali. Astfel, operatorii plătesc un impozit pe profit de 15% (Gambling Duty).
Cum sunt impozitate jocurile de noroc în Italia?
În Italia, câștigurile obținute din jocuri de noroc sunt taxate astfel: 20% pentru pariuri sportive, poker & jocuri de casino și 6% pentru premii la loterii. Totuși, jucătorii care nu câștigă mai mult de 1.000 de euro pe an (din jocuri de noroc) nu sunt nevoiți să plătească taxe pe câștiguri. Pe de altă parte, operatorii plătesc 22% din GGR (Gross Gaming Revenue – venitul brut din jocuri),
Cum sunt impozitate jocurile de noroc în Spania?
În Spania, operatorii de jocuri de noroc licențiați de DGOJ plătesc o taxă standard de 25%. Jucătorii profesioniști sunt taxați cu un procent cuprins între 19% și 47%, în funcție de valoarea premiului câștigat.
Cum sunt impozitate jocurile de noroc în SUA?
În Statele Unite ale Americii, jucătorii sunt obligați să-și declare câștigurile din jocuri de noroc ca și „venit impozabil” în declarația anuală. Impozitul federal este cuprins între 10% și 37%, în funcție de nivelul veniturilor.
Pe de altă parte, cazinourile pot reține automat impozitul la sursă pentru câștigurile mai mari (cum ar fi peste 1.200 $ la aparatele de sloturi).
Un amănunt care trebuie subliniat cu privire la impozitarea jocurilor de noroc în SUA este că fiecare stat are propriile reguli: Nevada, de exemplu, este cea mai prietenoasă din punct de vedere fiscal, iar New York are taxe ridicate.
Cum sunt impozitate jocurile de noroc în Asia?
În Singapore, jocurile de noroc sunt taxate, însă jucătorii nu plătesc impozit pe câștiguri. În China (inclusiv în Hong Kong) jocurile de noroc sunt interzise pe continent (cu excepția loteriei de stat), însă sunt permise în Macau – paradisul jocurilor de noroc. Nici în Macau jucătorii nu sunt taxați pe câștiguri. Pe de altă parte, în Japonia, jucătorii pot fi taxați pentru câștiguri semnificative la pariuri sau pachinko.
Cum sunt impozitate jocurile de noroc în Australia și Noua Zeelandă?
În Australia și Noua Zeelandă, câștigurile din jocuri de noroc nu sunt impozitate pentru jucători, fiind considerate „venituri neimpozabile”. Operatorii, însă, plătesc taxe semnificative, în funcție de statul în care joacă.
Cum sunt impozitate jocurile de noroc în Canada?
În Canada, câștigurile obținute din jocuri de noroc nu sunt, în general, impozabile pentru jucători, cu excepția cazurilor în care reprezintă o activitate profesională (cum ar fi pokerul jucat full-time la nivel profesionist). Operatorii autorizați plătesc taxe conform legislației locale.
Ce taxe plătesc operatorii de jocuri de noroc licențiați în România?
Conform cifrelor, industria jocurilor de noroc este una dintre cele mai drastic taxate în țara noastră.
Pe lângă taxele plătite de orice operator economic, unul care organizează jocuri de noroc plătește numeroase impozite și taxe specifice, printre care următoarele:
- taxă de licență – 150.000-300.000 de euro/an
- taxă de autorizare – 21% din venituri, dar nu mai puțin de 200.000 / 400.000 de euro pe lună, anticipat
- 5.300 de euro/mijloc de joc/an
- taxă de viciu – 500 de euro pentru fiecare terminal de joc
- contribuție responsabilitate socială – între 500 de euro/mijloc de joc/an și 500.000 de euro/an
Conform rapoartelor disponibile, în 2024, statul român a încasat din industria jocurilor de noroc 689.361.687 euro.
- Taxe de licență (plătite de organizatori): în jur de 128,9 milioane lei
- Taxe clasa a II‑a (provideri): 43,3 milioane lei
- Taxe de autorizare (aparate, săli etc.): circa 1,53 miliarde lei
Comparativ cu 2023, veniturile încasate au fost mai mici cu aproximativ 138 de milioane de euro. Motivul principal al acestui regres a fost scăderea numărului de operatori și aparate (adaptare la Legea 107/2024). Reforma fiscală din 2023-2024 a venit cu reglementări fiscale și de integritate precum:
- taxe majorate (contribuția la „Fondul responsabilității sociale”)
- obligația de a avea sediu în România
- interzicerea sălilor de joc în localitățile sub 15.000 de locuitori (2024)
- restricții mai severe cu privire la publicitate
Analizând situația din toate punctele de vedere și făcând o comparație cu alte state din Europa și nu numai, este destul de clar că nu se poate spune că industria jocurilor de noroc din România este subimpozitată sau că beneficiază de orice tip de tratament preferențial. Conform analizelor efectuate în anii precedenți, industria de gambling este una dintre cele mai fiscalizate din România și are o contribuție majoră la bugetul de stat.
- 1. Biletul Săptămânal 16-23 iunie 2025 – peste 5.000 RON câștig la Superbet
- 2. Biletul zilei azi la Maxbet 17.06.2025 – 4 evenimente și o cotă totală de 4.51!
- 3. Biletul zilei azi din fotbal la Superbet, 17.06.2025
- 4. Cota 2 de la Campionatul Mondial al Cluburilor 17.06.2025 – Ne bazăm pe favorite
- 5. Biletul Zilei MaxBet din 17 iunie 2025 – Mizăm pe o cotă de 5 de la EURO U21
- 6. Biletul Zilei din Tenis 17.06.2025 – Pariem simplu pentru o cotă de 3
- 7. Cum sunt impozitate jocurile de noroc în România vs alte țări. Ce efecte negative ar avea o eventuală supraimpozitare
- 8. Biletul Zilei Betano Cotă 3 – mizăm pe România U19 și U21
- 9. Câștigă 25 de lei Pariu Gratuit pe Campionatul Mondial al Cluburilor la Superbet
- 10. Norvegia U19 vs Olanda U19, 17 iunie 2025, Ponturi Pariuri EURO U19 2025
URMĂREȘTE-NE PE